Maastricht Photo Festival organiseert op zaterdag 10 oktober en zondag 11 oktober een online fotofestival in het kader van “once upon a town”. Een link naar de expositie is hier : Maastrichtse manieren
4 van mijn foto’s gemaakt tijdens de corona crisis zijn hier te zien.
opgesloten in mijn eigen wereld in mijn kleine bubbel warm en gezellig mondkapjes en 1,5 meter sluiten alle deuren harten een nieuwe moraal niet normaal
Zaterdag 26 september 2020 huize Boslust mogen bezoeken. Het voormalige Jezuïetenklooster dat gebouwd is van 1893-1895 door de Sociëteit van Jezus, die vanwege de Kulturkampf uit Duitsland verdreven was. Architect was H.J. Hürth. Hier vestigde zich het Ignatiuscollege voor de Duitse jezuïeten. In 1911 werd nog een vleugel en een bibliotheek aangebouwd. Er ontstond een imposant E-vormig complex met centraal een neogotische kapel met vieringtoren. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden de jezuïeten opnieuw verdreven, nu door de Gestapo, en in 1943 werd de kapel door de bezetter opgeblazen. In 1942 vestigde de bezetter een nationaalsocialistische Reichsschule in het gebouw. De kostbaarste boeken waren in veiligheid gebracht en na de bezetting vonden de jezuïten de rest van de bibliotheek vrijwel ongeschonden terug. Van 1948-1961 stond het gebouw leeg, waarna de Zusters Franciscanessen van Sint-Jozef het gebouw betrokken en er een bejaardenoord vestigden onder de naam: Huize Boslust. Van 1962-1964 werd ter vervanging van de in de bezettingstijd vernielde kapel een nieuwe gebouwd met geld van de Duitse schadevergoedingsregeling. Sinds 1985 staat het klooster leeg.
Op zaterdag 19 september deelgenomen aan een excursie georganiseerd door Stichting het Limburgs Landschap. Een groot deel van de Curfsgroeve is door haar bijzondere natuurwaarden en de begrazing met Nederlandse landgeiten afgesloten voor het publiek. Tijdens de excursie konden we dit deel van de groeve bezoeken met een gids van Stichting het Limburgs Landschap. Vroeger ben ik vaker fossielen gaan zoeken in de Curfsgroeve. Met mijn fiets ging ik dan door de gang waar ook de vrachtauto’s door reden. Het was fijn om er weer eens door te lopen.
er is altijd licht aan het einde van de tunnel verdwaald in mijn eigen bos op zoek naar vergeten verlangens voel ik de late zomerzon warm mij aan de gedachte aan jou
lopend in de laatste herfst zon een half jaar reizen door een pandemie val ik in het hoge gras ruik ik de voorbije zomer bang voor de mondkapjes toekomst verlies ik de nieuwe moraal verlang ik naar normaal
Vaak zijn woorden te veel Maar moeten ze wel in de lucht hangen Want niemand kan mijn gedachten lezen Wel ben ik zoals iedereen voorspelbaar Zijn mijn dromen meestal van mij Kleurt mijn wereld rood Vergeet ik te ademen Sluit mijn ogen En droom mijn eigen wereld
avond muziek in mijn oren zit de hele nacht in mijn hoofd laat mij verdwalen deze nacht op hol geslagen gevoelens verzachten de tijd hoor het klein geluk op straat open mijn hart
dwalen door een onbekende stad met mondkapjes de klamme hitte neem ik al de indrukken op genietend van het onbekende een beetje vrijheid teruggewonnen op mijzelf
De expositie “dwaaldromen” is nog tot 31 augustus te bezichtigen in het Erfgoedhuis Markt 38 in Meerssen. Op zondagen van 14:00 – 16:00 of op afspraak.
kan ik nog onbevangen voelen?
als de nacht mijn schaduw verwacht
beneveld humeur
verwacht ik een volle maan
een leeg huis
wachtend op mijn komst
wetend dat je bij mij hoort
ik voel de klamme warmte op mijn huid
de nacht heeft mij in zijn greep
eindeloze zinnen bedriegen mijn gemoed
zomernacht dromen onder mijn huid
laat mij zweven tot de zon weer op komt
als ik mijn ogen open
zie ik een gekooide natuur
alles opgesloten
in de laatste zonnegloed
ben ik gelukkig in mijn droomwereld
kijk niet om maar ga mijn wereld in
De expositie “dwaaldromen” is uitgebreid met foto’s van faces of Reggae. Gemaakt of het Reggae festival “reggae Geel”. Muziek verbind! Huidskleur of geaardheid maken geen verschil. De mooie sfeer van verbroedering op dit festival heb ik proberen vast te leggen. Deze foto’s zijn ook geëxposeerd op Reggae Geel 2019. Helaas is Reggae Geel 2020 afgelast.. De foto’s zijn te zien op de beneden verdieping van het erfgoedhuis aan de Markt 38 in Meerssen. Op de eerste verdieping is de expositie “dwaaldromen” te zien tot 31 augustus 2020.
verdwaald in mijn eigen wereld
val ik omhoog
sluit mij af
verlies ik de tijd
mis ik de grijze dagen niet meer
voel ik de zon op mijn huid
jouw haren raken mijn gezicht
als afstand mij omarmd
voel ik de warmte van de lente zon
dwaal ik door mijn herinneringen
verdrink ik in je ogen
reis door mijn hart
beleef de langste dagen
1 juni 2020 is mijn Expositie al 3 maanden opgesloten in het erfgoedhuis in Meerssen. Ik mis mijn foto’s. Ik mis het contact met mensen. Maar er is altijd hoop. Ik ga binnen kort de foto’s afstoffen. Ze zijn ook nog steeds te koop en als de regels het toelaten wordt de expositie weer geopend. Ik hoop jullie dan weer te zien!
Gesluierde schijnveiligheid
sluipt door de straten
gecontroleerd
beboet
ons nieuwe normaal
verloren moraal
liefdeloos op afstand
angstig verleden
droom ik elke avond weer van jou
de nacht geeft mij mijn angst terug
heb ik niets meer onder controle
gaan mijn indrukken op de vlucht
voor de realiteit
droom ik mijn mooist dromen
vang ik de wind